Trať: železniční trať č. 340 Brno – Veselí nad Moravou (dle knižního jízdního řádu)
Traťový úsek: Brno Slatina – Šlapanice
Zadavatel: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Dokumentace: DÚR, DSP+DPS, AD
Zahájení prací: 18. 7. 2013 (DÚR), 11. 7. 2017 (DSP+DPS)
Termín plnění: 14. 11. 2014 (DÚR), 11. 7. 2017 (DSP+DPS), 29. 3. 2019 (AD)
Investiční náklady: 0,595 mld. Kč bez DPH
Popis stavby: Cílem stavby bylo zvýšení traťové rychlosti ze stávajících 80 km/h na 115 km/h, zlepšení jízdního komfortu pro cestující, zajištění vyšší bezpečnosti železničního provozu, zajištění třídy zatížitelnosti D2/100 a dosažení průjezdného profilu UIC Z-GC. Byla provedena modernizace všech prvků dvoukolejné žel. trati Brno-Slatina – Šlapanice a žst. Šlapanice. Byla zřízena nová zast. Šlapanice zastávka vč. podchodu pro pěší.
- Délka stavby – 5,190 km
- Modernizace svršku UIC60 – 5 357 m
- Modernizace svršku S49 – 1 131 m
- Modernizace výhybky UIC nebo S49 – 15 ks
- Zřízení nástupiště – 3x 170 m
- Modernizace přejezdové konstrukce – 2 ks
- Modernizace a sanace mostů – 2 ks
- Modernizace a sanace propustků – 2 ks
- Novostavby technologických objektů – 1 ks
- Elektronické SZZ – 1 ks