Trať: Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod, č. 250 dle Knižního jízdního řádu, stavba leží na trati TEN-T.
Traťový úsek: Žst. Kuřim, km 17,961 – 19,450
Zadavatel: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace.
Dokumentace: DÚR, Projekt, AD
Termín plnění: 02/2015 (DÚR), 04/2016 (Projekt), 01/2017-06/2018 (AD)
Investiční náklady: 720 mil. Kč
Popis stavby: Cílem stavby bylo zvýšení traťové rychlosti ze stávajících 100km/h na 120km/h, zlepšení jízdního komfortu pro cestující, zajištění vyšší bezpečnosti železničního provozu, zajištění třídy zatížitelnosti D4 a dosažení průjezdného profilu UIC Z-GC. Rekonstrukcí této stanice došlo ke zlepšení parametrů trati zejména u průjezdných kolejí. Nedošlo k rozšíření stavby mimo stávající rozsah dopravní infrastruktury.
- Délka stavby – 1,489 km
- Rekonstrukce svršku 49E1 – 2404 m
- Rekonstrukce svršku 60E2 – 2546 m
- Rekonstrukce svršku S49 regenerovaný – 711 m
- Výhybky nové 60e2 – 14 ks
- Výhybky nové 49e1 – 3 ks
- Rekonstrukce ostrovních nástupišť – 2 ks
- Délka nástupištních hran – 500 m
- Rekonstrukce a sanace mostů – 3 ks (rozp. max. 12,0 m)
- Rekonstrukce a sanace podchodů – 1 ks
- Sanace opěrných zdí – 341 bm
- Stavební úpravy technologické budovy – 450 m2
- Stavební úpravy výpravní budovy – 200 m2
- Protihlukové stěny – 1673 bm
- Zastřešen nástupišť – 1480 m2
- Elektronické SZZ – 1 ks (výhybky – 16 ks, výkolejky – 2 ks)
- Metalické kabely – 46,94 km
- Diagnostický optický kabel – 15,864 km
- Nová trafostanice 25/0,4kV pro EOV – 1 ks
- Nová trafostanice 25/0,4kV pro ZZ – 1 ks
- Rekonstrukce rozvodny nn – 1 ks
- Výhybky vybavené EOV – 15 ks
- Nový kabel 6 kV – 2300 m
- Rozvinutá délka trakčního vedení – 7,322 km